دنیای مد در ایران
دنیای مد در ایران از دیدگاه تاریخی مورد توجه بوده و نوآوریها و خدمات ایرانیان در طول تاریخ، به صنعت مد جهان قابل توجه بودهاست. ایران در مد و پوشاک بر اساس اسناد تاریخی بینالمللی، پیشرو، خلاق و سرآمد بودهاست. این کشور میزبان رویدادها و هفتههای مد بینالمللی است که هماکنون این رویدادها نتوانستهاند شهرت جهانی بالایی کسب کنند. امکان برگزاری این رویدادها با تهیه مجوز وجود دارد. رویدادهای مد دولتی و خصوصی در دنیای مد در ایران برگزار میشوند که رویدادهای مد خصوصی، معمولاً با الگوگیری از رویدادهای مشهورتر خارجی هستند.
با وجود امکان برگزاری رویدادهای مد، محدودیتهایی نیز وجود دارد، برای مثال، رویدادهای نمایشی پوشاک زنانه، در حال حاضر طبق قانون تنها میتوانند بینندگان زن داشته باشند. مد در ایران به دو دوره «پیش از انقلاب ۱۳۵۷» و دوره «پس از انقلاب ۱۳۵۷» تقسیم میشود. مد ایرانی در دوره «پیش از انقلاب» در نشریات جهانی فشن، مثل وگ پوشش داده میشد. فرح پهلوی نیز از بانوانی بود که توسط حکومت شاه به عنوان یک الگو برای پوشش تبلیغ دنیای مد در ایران میشد. پس از انقلاب ۱۳۵۷، محدودیت اجباری حجاب، چهره مد زنانه ایران را به شکل قابل توجهی تغییر داد.
مد مردانه ایران از سال ۱۳۰۴ تغییر ناگهانی و بزرگی کرد که به فرمان دولت وقت ایران انجام شد و بر اساس آن قانون، مردان ملزم به پوشیدن پوشاک نوین غربی میشدند. مد زنانه ایران نیز بسیار مورد بحث بودهاست و توسط رسانههای فارسی و انگلیسیزبان ایرانی و خارجی مورد بررسی قرار گرفتهاست. تقابل پلیس تهران با برخی لباسهای زنانه و تقابل نهادهای دولتی با تولید پوشاکی مثل: پوشاک شیشهای، توری و حریر زنانه، مورد توجه رسانهها بودهاست.
شمار زیادی مدلهای زن و مرد ایرانی نیز به شهرت و موفقیت جهانی دنیای مد در ایران رسیدهاند. فرزان اطهری، کامرون البرزیان، سامانتا تاجیک، شرمینه شهریور، ماندانا کریمی و الناز نوروزی نمونههایی از مدلهای مشهور ایرانی هستند. برک، کفش ملی، هاکوپیان، نخباف، جورابان، دایی، حصاری، تندرست، پاتن جامه، ماکسیم و گراد نیز از معروفترین شرکتهای برند پوشاکی هستند که دفتر مرکزی یا مقر آنان در تهران، پایتخت ایران قرار دارد.
تاریخچه دنیای مد در ایران باستان
- نوشتارهای اصلی: صنعت پوشاک در ایران باستان، پوشش زنان در ایران باستان و جامههای آیینی زرتشتیان
نخستین ابزار ریسندگی در نزدیکی بهشهر در غار کمربند پیدا شدهاست که مربوط به ۷۰۰۰ سال پیش از میلاد میسح است. در ناحیه سه گابی کردستان از درون تابوتهای سفالین محتوی اجساد کودکان شواهد باستانشناختی دربارهٔ منسوجات مربوط به هزارهٔ پنجم پیش از میلاد بدست آمدهاست. در تپه سیلک، آینهای پیدا شدهاست که رشتههایی از کتان روی آن دیدهمیشود.
همچنین در کهنترین بخش شهر شوش، سوزنی سوراخدار یافت شدهاست. افزون بر آن دو سر نیزه پیدا شده که از نقوش پارچههایی پوشیده شده بودند که متعلق به ۳۵۰۰ تا ۳۰۰۰ پیش از میلاد هستند. تاریخچه بسیاری از پوشاک امروزی نیز به پوشاک در ایران باستان مرتبط است. درباره پوشش زنان در ایران باستان نیز تحقیقاتی انجام شده است.
تاریخچه دنیای مد در ایران دوران مدرن
دنیای مد در ایران در دوران کشور شاهنشاهی ایران، تهران دارای برندهای پوشاک بومی و رویداد مد بود. رویداد مد هاکوپیان، در نیمه نخست دهه ۱۳۵۰، از اولین رویدادهای مد در تهران بود که مورد توجه رسانههای بزرگ خارجی قرار گرفت. این رویداد مد در هتل کنتینانتال تهران برگزار شد و این نخستینبار بود که یک مدساز (fashioner) ایرانی به شکلی مستقل، نمایش مدی را در چنین سطحی برگزار کرده بود.
این رویداد به شکل گستردهای توجه رسانههای داخلی و خارجی آن زمان را به خود جلب نمود. خبرگزاری رویترز اخبار مربوط به این رویداد را به خارج از کشور مخابره کرد و در مورد چند نمونه از مدلهای ارائه شده اظهار نظر نمود و اعلام کرد که بخشی از مدلها، الهامی از لباسهای دهه ۱۹۳۰ در اروپا بودهاست. پیش از انقلاب ۱۳۵۷، در جزیره کیش نیز رویدادهای مد و پوشاک ایرانی برگزار میشد.
تاریخچه دنیای مد در ایران، جمهوری اسلامی ایران
در دوران جمهوری اسلامی ایران، رویداد دولتی جشنواره مد و لباس فجر در تهران برگزار میشود که طراحان مد خارجی را نیز به سوی خود جذب میکند. در جزیره کیش نیز رویداد مد و پوشاک بینالمللی دنیای مد در ایران برگزار شدهاست. بر اساس گزارش سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه از اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی، کارگاههای آموزشی طراحی مد و فشن توسط استادان و طراحان لباس ترکیه در تهران برگزار میشود و دانشجویان طراحی لباس و فشن ایرانی استقبال گستردهای از این دورهها انجام دادند.
در سال ۱۳۹۲، گزارشی منتشر شد از اینکه یک مجله مشهور مد آمریکایی، تصاویری اختصاصی از دختران مدل تهرانی منتشر کردهاست و این موضوع مورد استقبال آن مجله بودهاست.در سال ۱۳۹۳ نیز شبکه تلویزیونی فونیکس چین (Phoenix Television) اقدام به فرستادن خبرنگارانی برای تهیه گزارش از مد در تهران کرد. در این گزارش با مدیران شرکتهای مد، مدلها و عکاسان مد در تهران مصاحبه شدهاست و خبرنگار این شبکه، اعلام میکند که با روی کار آمدن حسن روحانی، فضا برای مشاغل مدلینگ بهتر شدهاست.
برخی از پخشکنندگان پوشاک ساکن خارج ایران، کارهای طراحان داخل ایران را تحسین کردهاند.
رویدادهای مد نوین
در سال ۲۰۱۸ میلادی، با کمک یک شرکت فناوری خارجی، در تهران یک رویداد مد برگزار شد که در آن با استفاده از واقعیت افزوده (AR) مدلها حذف شده بودند و تنها پوشاک موردنظر در قالبی که گویا تن یک مدل در حال حرکت است، به نمایش درآمد. کارگردان این رویداد اشاره کرد که از این طریق، میتوان محدودیتهای مربوط به استفاده از مدلها را در ایران از بین برد.
همچنین فشن شوی بینالمللی گربهها نیز در تهران برگزار شدهاست، رویدادی که در بیشتر دورههای آن، گربه ایرانی برنده شدهاست.در سال ۲۰۱۸ میلادی، برای نخستینبار فشن شو معلولان (کمتوانان) دنیای مد در ایران در تهران برگزار شد که به گزارش یورونیوز، مدلهای این رویداد دچار مشکلات جسمی بودند و برای آنان لباسهای متناسب با مشکل جسمیشان طراحی شده بود.
تهران، پایتخت ایران دارای تعداد زیادی برند پوشاک معروف و بزرگ است که شمار زیادی در این شرکتها مشغول کار هستند یا بودهاند.
- برک
- کفش ملی
- هاکوپیان
- نخباف
- جورابان
- دایی
- حصاری
- تندرست
- پاتن جامه، ماکسیم
- گراد
از معروفترین شرکتهای برند پوشاکی هستند که دفتر مرکزی یا مقر آنان در تهران قرار دارد.
دوران جمهوری اسلامی ایران و مسائل حجاب
مد زنانه در تهران، از مد عربی نزدیک به سوری و عراقی پیروی میکند. البته در سالهای گذشته، زنان جوان ایرانی سعی در الگوگیری از مدهای مدرن غربی داشتهاند. پس از انقلاب ۱۳۵۷، حجاب در ایران، اجباری شد و پس از این مورد توجه مد زنانه ایرانی بودهاست. در سال ۲۰۱۸ میلادی گزارشهایی از بازداشت معترضان به حجاب اجباری در تهران منتشر شد و پلیس تهران اعلام کرد که زنانی که روسری خود را برداشته بودند را بازداشت کردهاست.
این سری از دستگیریها توسط کشورهای دیگر مثل آمریکا محکوم شدند. برای مثال، آمریکا اعلام کرد که «ایالات متحده در حمایت از حقوق آزادی ادیان، آزادی بیان، و تجمعات مسالمت آمیز استوار است. افراد باید در انتخاب پوشش و لباس یا مناسبت های مذهبی آزاد باشند. محروم کردن افراد از حق انتخاب، استقلال و هویت آنها را تضعیف میکند.
قانون جمهوری اسلامی ایران دربارهٔ عدم رعایت حجاب توسط زنان میگوید: «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند، به حبس از ۱۰ روز تا دوماه، یا از ۵۰ هزار تا پانصد هزار ریال جریمه نقدی محکوم خواهند شد.» یکی از وبگاههای ایرانی که وابسته به یکی از مقامات جمهوری اسلامی ایران است، دربارهٔ جریمه و دستگیری دختران معترض تهرانی مطلبی نوشت که در آن به دستگیری یا جریمه کردن دختران معترض به حجاب اجباری انتقاد شد و گفته شد بهتر بودهاست که تمرکز دستگاه قضایی ایران بر فساد اقتصادی و اختلاصها باشد.
در سال ۲۰۱۹ نیز یک تاکسی برخط در تهران، یک مسافر زن را به دلیل بد حجابی پیاده کرد که بسیار خبرساز شد.مدیر عامل متروی تهران نیز در سال ۱۳۹۸ از ایجاد بخش ارشادی برای بیحجابان در این شرکت خبر داد.
پلیس تهران نیز طرحهای «مبارزه با بدحجابی» را در مراکز تجاری تهران اجرایی کردهاست. درگیری میان پلیس تهران و زنان تهرانی به خاطر پوشاک آنان گاهی باعث آسیبهای شدید به بانوان ایرانی نیز شدهاست و گزارشهایی از خودسوزی بانوانی که به دلیل بدحجابی دستگیر شده بودند، وجود دارد.
ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک تهران، در سال ۲۰۱۹ از پیگیری طرح «برخورد با مانتو و پوشاک نامتعارف» به دستور دادستانی شهر تهران خبر داد و به خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که این طرح درحال عملیاتی شدن است و با تولیدیهای متخلف برخورد خواهد شد. ابوالقاسم شیرازی در گفتگویی با خبرگزاری تسنیم، اعلام کرد که تولید و عرضه مانتوهای جلوباز که بدون دکمه، بدون غزن و بدون زیپ باشند یا شیشهای، حریر و توری باشند، ممنوع اعلام شدهاست و اتحادیه پوشاک تهران با هرگونه تخلف در این بخش، برخورد خواهد داشت. وی همچنین از سخت بودن کار این اتحادیه در نظارت بر کار مدلینگ زنان خبر داد.
مقامات جمهوری اسلامی ایران به مد توجه داشتهاند. سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد ایران، پوشاک و مد را از دیدگاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مورد اهمیت دانستهاست. وی همچنین اعلام کرد که: «نوخواهی جامعه و حرکت به سمت نوآوری در حوزه مد و لباس و رقابت با پوشاک خارجی، نیازمند توجه است» و افزود: «باید ظرفیت خود را در حوزه طراحی بالا و به این سمت برویم که طراحان را جدی بگیریم زیرا آنها کانون مرکزی این حرکت هستند.
سید علی خامنهای نیز از ترویج بیحجابی در ایران انتقاد کرده و حجاب را «سبب رسیدن زن به رتبههایی معنوی و عالی و سبب جلوگیری از لغزش و سبب امنیت زن و مرد» دانستهاست. سید علی خامنهای همچنین اعتراضات به حجاب اجباری را «حقیر» خوانده بود. معصومه آقاپور سیاستمدار ایرانی، در سال ۱۳۹۸ اعلام کردهاست که پروتکل مدنظر جمهوری اسلامی ایران برای لباس یک زن هنوز مشخص نیست.
رنگیگرایی پوشاک در دنیای مد در ایران برای زنان
در ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ رسانهها به بنرهای شهرداری تهران دربارهٔ رنگ لباس زنان واکنشهای تندی نشان دادند. شهرداری تهران بنرهایی در سطح شهر پخش کرده بود که در آن نوشته شده بود: «زنان چهره شهر را تغییر میدهند» و پنج طیف رنگ مختلف در آن قرار داشت (طیف آبی، سبز، قرمز، نارنجی و مشکی) که روی مشکی، یک ضربدر قرار داشت. این اقدام شهرداری تهران با اعتراض رسانههای ایرانی همراه شد.
رویدادهای مد و پوشاک دنیای مد در ایران
تهران میزبان مهمترین رویدادهای مد و پوشاک ایرانی دنیای مد در ایران است و امکان برگزاری رویدادها با تهیه مجوز وجود دارد. از انقلاب ۱۳۵۷، رویدادهای مد دولتی که در تهران برگزار میشوند، همگی با شرایط جمهوری اسلامی ایران سازگار بوده و گاهی الگوی برگزاری خاص خود را دارند. با این حال بخش خصوصی تهران، رویدادهای مد با استانداردهای بینالمللی را برگزار کردهاست که به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پوشش بانوان در این رویدادها خارج از «عرف» بودهاست.
رویدادهای مد و پوشاک دولتی دنیای مد در ایران
جشنواره بینالمللی مد و لباس فجر با وجود اینکه احتمال برگزاری در سراسر کشور را دارد، در شهر تهران برگزار میشود و طراحان را از سراسر جهان برای دیدن دنیای مد در ایران جذب میکند.
رویدادهای مد سازمانی غیردولتی دنیای مد در ایران
شهرداری تهران که سازمانی غیردولتی محسوب میشود، نمایشگاه ملی پوشاک و مد ایرانی، با سبک ایرانی و اسلامی را برگزار میکند که برای مثال، رویداد سال ۲۰۱۷ آن در پارک گفتگوی تهران برگزار شد. در این رویداد انواعی از پوشاک اسلامی و کلاه به نمایش گذاشته شد.
از رویدادهای مد و پوشاک خصوصی فشن شو معلولان تهران:
تهران میزبان رویدادهای نوین مد نیز است. در سال ۲۰۱۸ میلادی، برای نخستینبار فشن شو معلولان (کمتوانان) در تهران برگزار شد که به گزارش یورونیوز، مدلهای این رویداد دچار مشکلات جسمی بودند و برای آنان لباسهای متناسب با مشکل جسمیشان طراحی شده بود. در این رویداد یک شرکت مد تهرانی، که برای پنج سال برای طراحی مد افراد کمتوان تحقیق و مطالعه کرده بود، حضور داشت. طراح حاضر در رویداد نیز اعلام کرد که «هر لباس بر اساس هر معلولیت طراحی شدهاست تا فعالیت روزانه آنها راحتتر انجام شود».
برند لباس های با کیفیت ایرانی که باید بشناسید!
حال بعد از مطالعه تاریخچه دنیای مد در ایران و انواع رویدادهای رخ داده در این مسیر طولانی اما زیبا، در این قسمت از بلاگ آمورشاپ برویم به شناخت چند برند لباس های با کیفیت ایرانی که بسیار در راس مد قرار گرفته اند. چرا که این روزا برندای خارجی قیمتشون قد پول خانه ها شده و دیگه برای یه دور زدن در فروشگاه این برند ها نیز احتمال ورشکستگی وجود دارد.
این گرانی گفته در مورد فست فشن است که در کشورای دیگه کالای بی کیفیت و دم دستی ان برای ما برند لوکس محسوب می شود. خلاصه کلام اینکه در این روز ها برندای ایرانی رشد خوبی داشتند و به اصطلاح بازارشون داغ شده و در حال افزایش مشتری هستند. در این زمینه بهتر است بگوییم که منظور ما در مورد برندایی هستند که کیفیتشون قابل قبوله و مورد قیاس با برندای خارجی می باشند.
خلاصه که اگه شما هم دیگه جرات رفتن سمت برندای خارجی رو ندارید قبل این که به مرحله برگ بستن به خودتون برسید این مقاله رو بخونید و برندهای با کیفیت ایرانی رو که در دنیای مد در ایران در حال شناخته شدن هستند، بشناسید.
برند سالیان
سالیان یه برند است که از سال ۱٣٨۱ فعالیت رسمی خودشو شروع کرده است. هدف این برند طراحی، برنامه ریزی، تولید و کنترل کیفیت و توزیع با شیوه های جدیده. انـواع پوشـاک، کیف، کفش و سایر محصولاتش رو برای تمام گروه های سنی ٢ سال به بالا تولید میکنه. سالیان محدودیت جنسیتی نداره و هم برای خانوما و هم آقایون محصول تولید میکنه.
این برند به صورت خرده فروشی در قالب فروشگاه های زنجیره ای بزرگ؛ با عنوان برند ایرانی سالیان ( ثبت شده در اداره ثبت علایم تجاری) فعالیت میکنه.
برند سارَک
این برند فعالیتش رو در دنیای مد در ایران در زمینه تولید پوشاک زنانه در تهران شروع کرد. کلیه مراحل تولید مثل خرید نخ، بافت پارچه، رنگ رزی و طراحی،زیر نظر برجسته ترین کارشناسان و طراحان حرفه ای در سارک انجام میشه. از خصوصیات بارز محصولات شرکت سارک، میتونم به زیبایی و تنوع طرحها، هارمونی در رنگبندی و توجه به جزییات برای ایجاد یه استایل مناسب و به روز اشاره کنم.
خانوم ها برای این که احساس زیبایی و منحصر به فرد بودن داشته باشن، لازمه که در انتخاب لباسشون، هارمونی و هماهنگی ایجاد کنن. سارک باور داره که به این هدف رسیده، و در آینده میتونه رقیب خوبی برای برندهای خارجی باشه! مشتریان این برند، اونو یک برند با کیفیت و قیمت مناسب میدونن. سارک در نمایشگاه های بین المللی و تخصصی تولید پوشاک حضوری فعال و همیشگی داره و قصد داره که با تولید حرفه ای، جایگاه ویژه ای در بین برندهای داخلی پیدا کنه. این هدف فقط با دقت به جزییات، ارایه کیفیت بالا، و طراحی اصولی حاصل میشه.
برند تنِ درست
برند ایرانی تنِ درست در دنیای مد در ایران، نتیجه تلاشهای گروهیه که از اوایل دهه هفتاد در تهران شروع به کار کردن. این برند در سال ۸۳ به منظور گسترش فرهنگ استفاده از پوشاک به دست آمده از الیاف طبیعی و مدل های ایرانی و همچنین احترام به طبیعت و هنرهای دستی؛ تاسیس شد. تن درست پوشاک زنانه، مردانه، بچه گانه، انواع هنرها صنایع دستی، و همچنین ابزار آلات موسیقی رو تولید میکنه.
برند آستین
این برند لباس ایرانی معتقده که طراحیهای ایرانی در کنار مصرف داخلی علاوه بر دنیای مد در ایران، به کشور های خارج نیز راه پیدا کند، آرومآروم از لونهی وطنی بیرون بیاد و برای راه پیدا کردن به بازارهای جهانی، شکل صنعتیتری به خود بگیرند. فروشگاه آستین هم در تمام طول این راه حامی طراحان ایرانیه.
آستین یک فروشگاه آنلاین دوست داشتنیه که هر وقت فکر کردین خلاقیت و گزینه هاتون برای داشتن یه استایل جدید ته کشیده، کمکتون میکنه تا با یک استایل خاص در زیر مجموعه دنیای مد در ایران داشته باشید.
برند ناریان
ناریان یک برند لباس ایرانی باکیفیت و خوش قیمته که تیم کامل و بزرگی در دنیای مد در ایران دارد. خانواده ناریان فرآیند کامل تأمین نخ، بافندگی، رنگرزی، چاپ و تکمیل پارچه، طراحی و تولید پوشاک رو در اختیار دارند. امکان شخصی سازی و استفاده انحصاری از یک پارچه با جنس، طرح و رنگ مشخص به مشتریان میدهد.
پارچه ای که برای تولید پوشاک برند ناریان استفاده میشه، به دلیل اختصاصی کردن بعضی از محصولات این برند در دنیای مد در ایران، به مدت شش ماه به بازار عرضه نمیشه! پس میتونین حسابی خاص باشین و نگرانِ تشابه طرح لباستون با دیگران نباشید.
ناریان صاحب یکی از کامل ترین لابراتوارهای ایرانه که با در اختیار داشتن دانش، و تجهیزات کامل، خدمات استایلینگ، طراحی، الگوسازی، برش و نمونه دوزی رو ارایه میده. ناریان با هدف گسترش فرهنگ خوش پوشی، مشاوره ی تخصصی برای انتخاب درست محصول رو از وظایف خودش میدونه.
علاوه بر مدیریت کیفیت کالا و تضمین ارزش خرید، خدماتی مثل مشاوره ی استایلینگ، بسته بندی فاخر، طراحی و چیدمان فروشگاه با نگاه مشتری مداری و نه صرفاً فروش_محور رو هم به مشتریاش خود ارایه می کنه.
برند جوتی جینز
JootiJeans by Jeanswest
یکی از معمولترین اقداماتی که برندهای مطرح و معتبر به منظور پوشش طیف گستردهتری از سلایق انجام میدهند تاسیس زیربرندهایی است که به شکل خاص ملیت، طیف سنی و یا به طور کلی فرهنگ پوشش خاصی را هدف قرار میدهد. به این ترتیب میتوان درکنار استفاده از نقاط قوت و تجربیات برند اصلی، توجه ویژهای به تامین سلایق متفاوت داشت.
به همین منظور برند استرالیایی جین وست نیز پس از تجربه حضور موفق در کشورهای خاورمیانه و با توجه به شناخت سلایق و فرهنگ پوشش مردم این منطقه در سال ٢۰۱۱ اقدام به تاسیس برند جوتی جینز نمود. این نام تجاری ضمن حفظ کیفیت و تمام جنبههای مشتری مداری جین وست، با تمرکز بر سلایق مردم این منطقه و طراحیهای خاص خود بر همین مبنا، توانسته به موفقیت چشمگیری در دنیای مد در ایران دست پیدا کند.
برند بادی اسپینر Bodyspinner
یکی دیگه از برندهای لباس باکیفیت دنیای مد در ایران که از سال ۱٣٨۶ کارشو با طراحی لباسهای مردانه آغاز کرد. این برند امروز محصولاتش رو هم برای خانوم ها و هم آقایون تولید میکنه. بادی اسپینر ۴۰ شعبه ی مختلف تو سراسر کشور داره. همچنین میتونین خریدتونو به صورت اینترنتی از سایتش انجام بدین.
تخصص بادی اسپینر، تولید محصولات کاربردی،ماندگار و با کیفیته. کفش و اکسسوری و لباسهای این برند برای خانمها و آقایانی طراحی و تولید میشه که سبک مینیمال، راحت و در عین حال خلاقانه رو میپسندند. تولیدات بادی اسپینر آیتم های ساده اما متنوع، روزمره و ماندگاری هستند که تو هر استایلی به کار میروند.
برند مارال چرم
برند مارال چرم از سال ۱۳۷۴ تا الان در زمینه تولید محصولات با کیفیت چرمی کار میکنه. این برند به کشورهایی مثل ایتالیا، استرالیا، ترکیه و کانادا هم صادرات انجام می دهد.
این تیم با استفاده از ۴۰۰ کارشناس و همچنین آخرین تکنولوژی های تولید صنعتی محصولات چرمی، همیشه تلاش کرده تا محصولاتشو با بهترین کیفیت ممکن برای صادر کردن به بازارهای بین المللی تهیه کند. این برند ۳۵ شعبه در سراسر ایران، و چندین شعبه بین المللی درکشورهایی مثل ایتالیا و قزاقستان افتتاح کرده است. مارال چرم به صورت پیوسته در مورد سلیقه مردم و ویژگی های زیست بومیشون تحقیق میکند. بعدا با استفاده از نتایج این تحقیقات محصولاتشو برای هر منطقه به صورت اختصاصی طراحی و تولید میکند. برای همین اسم این برند در لیست برندهای لباس باکیفیت ایرانی دنیای مد در ایران می آید.
جمع بندی
در این بلاگ جامع و کامل از فروشگاه شال و روسری آمورشاپ، در مورد تاریخ دنیای مد در ایران و انواع برند ها خواندیم. امیدواریم که این اطلاعات در زمینه مد و پوشاک اطلاعات شما را آپدیت کرده و در شناخت برند های خوب ایرانی راهنمایی کرده باشد.