برای خواندن درباره LV (لوییس ویتون) به فارسی، گزینه فارسی را انتخاب کنید
Louis Vuitton Malletier, commonly known as Louis Vuitton (French pronunciation: [lwi vɥitɔ̃]) or shortened to LV, is a French fashion house and luxury goods company founded in 1854 by Louis Vuitton.
The label’s LV monogram appears on most of its products, ranging from luxury trunks and leather goods to ready-to-wear, shoes, watches, jewelry, accessories, sunglasses and books. Louis Vuitton is one of the world’s leading international fashion houses; it sells its products through standalone boutiques, lease departments in high-end department stores, and through the e-commerce section of its website.
For six consecutive years (2006–2012), Louis Vuitton was named the world’s most valuable luxury brand. Its 2012 valuation was US$25.9 billion.
The 2013 valuation of the brand was US$28.4 billion with revenue of US$9.4 billion.
The company operates in 50 countries with more than 460 stores worldwide
الوی یا لوییس ویتون، Louis Vuitton Malletier ، معروف به Louis Vuitton (تلفظ فرانسوی: [lwi vɥitɔ̃]) یا کوتاه شده به LV ، یک شرکت خانه مد و کالاهای لوکس فرانسوی است که در سال 1854 توسط لویی ویتون تاسیس شد.
مونوگرام LV این برچسب در بیشتر محصولات آن دیده می شود ، از تنه های لوکس و کالاهای چرمی گرفته تا لباس های آماده ، کفش ، ساعت ، جواهرات ، لوازم جانبی ، عینک آفتابی و کتاب. Louis Vuitton یکی از برجسته ترین خانه های مد بین المللی در جهان است. محصولات خود را از طریق بوتیک های مستقل ، بخش های اجاره در فروشگاه های عالی و از طریق تجارت الکترونیکی وب سایت خود به فروش می رساند.
برای شش سال متوالی (2012–2006)، لویی ویتون ارزشمندترین مارک لوکس جهان لقب گرفت. ارزیابی سال 2012 آن 25.9 میلیارد دلار بود.
ارزیابی سال 2013 مارک 28.4 میلیارد دلار آمریکا با درآمد 9.4 میلیارد دلار بود.
این شرکت در 50 کشور با بیش از 460 فروشگاه در سراسر جهان فعالیت می کند.
درباره LV (لوییس ویتون)
در سال ۱۸۵۴ لویی ویتان که پسر یک نجار بود، این شرکت را تأسیس کرد. لویی با ساختن چمدان، کیف، ساک سفری و وسایل مورد نیاز مسافرت، نام خود را بر سر زبانها انداخت. در آن زمان، تنها اشخاص بسیار ثروتمند جامعه توانایی مالی رفتن به سفر در تعطیلات را داشتند.
در سال ۱۸۹۲، لویی ویتون درگذشت و مدیریت شرکت به پسرش واگذار شد. پس از مرگ پدر، جورج ویتون با شرکت کردن در نمایشگاه جهانی شیکاگو در ۱۸۹۳، مبارزاتی را برای تبدیل کردن شرکت، به یک شرکت جهانی آغاز نمود. در سال ۱۸۹۶، شرکت طرح افسانهای خود را بیرون داد و امتیاز آن را در سراسر دنیا ثبت نمود.
این شرکت بین سالهای ۱۹۳۶ تا ۲۰۰۰ میلادی، شکل و مدل چرم خود را در تمامی محصولاتش از کیف پولهای کوچک، تا چمدانهای بزرگ استفاده نمود، اما برای توسعه تولید، در سال ۱۹۵۹ جنس چرم استفاده شده در محصولاتش را قدری نرمتر کرد، تا استفاده از کیف پولها و کیفهای دستی، آسانتر شود.
سال ۱۹۸۷، سال به وجود آمدن ال و ام هاش بود. در این سال لویی ویتون و ۲ کمپانی موئهاند شندون و هنسی برای تولید کالاهای مرغوب لوکس با هم ادغام شدند. در سال ۱۹۸۸ و پس از این ادغام، سود حاصل از شرکت لویی ویتان معادل ۴۹٪ درصد، بیشتر از سال قبل گزارش شد.
دهه ۱۹۹۰
با ورود به دهه ۱۹۹۰ ایو کارسل به عنوان مدیر الوی منصوب شد و در سال ۱۹۹۲ اولین فروشگاه این برند در چین؛ در پالاس هتل شهر پکن افتتاح شد. در سال ۱۹۹۷، لویی ویتون اولین کلکسیون نوشتافزارش را معرفی کرد. در سال ۱۹۸۸ این شرکت، مارک جیکوبز را به عنوان مدیر هنری شرکت قرار داد.[۸] افتتاح اولین فروشگاه در آفریقا؛ در کشور مراکش، در سال ۲۰۰۰ و بالاخره حضور در فستیوال بینالمللی فیلم ونیز؛ ایتالیا آخرین فعالیت این شرکت در قرن بیستم بود.
در سال ۲۰۰۴، لویی ویتون یکصد و پنجاهمین سال تأسیس خود را جشن گرفت. در همین سال فروشگاههایی در نیویورک، سائوپائولو، ژوهانسبورگ و شانگهای افتتاح شدند. در سال ۲۰۰۵، فروشگاه کمپس-الیسیز خود، که یکی از بزرگترین فروشگاه جهان است را، بازگشایی نمود و در همین سال کلکسیون ساعت اسپیدی را روانه بازار کرد.
در ادامه بیشتر درباره LV (لوییس ویتون) بخوانید
برند ال وی (LV)
در قرن نوزدهم زمانی که صنعت توریسم یک ایده کاملاً جدید بود، این وجه تمایز حتی بسیار هم بیشتر شد. ایو کارسل مدیر عامل کنونی لویی ویتون:
تولد ویتون نویدبخش آغاز یک زندگی مدرن است. اینکه تولد نام تجاری لویی ویتان، در اواسط قرن نوزدهم که ماهیت مسافرت متحول میشد صورت گرفت، یک پدیده اتفاقی نیست.
این گسترش تولید به جای آنکه سبب کمرنگ شدن نام تجاری شود، موجب تقویت و استحکام آن شد. کالاهایی که لوگوی مشهور الوی روی آنها نقش بسته بود، در همه جا از بلوارهای پاریس و خیابانهای لندن و نیویورک گرفته، تا بازارهای کشورهای هند و چین (که در آنجا لویی ویتون شناخته شدهترین مارک اروپایی بود) خواهان زیادی داشت. در سال ۱۹۸۹ لویی ویتون مالک ۱۳۰ فروشگاه بود.
بخشی از این تمایل و اشتیاق مردم، به دلیل پشتیبانی و حمایت چهرههای مشهور از این برند بود. در زمان حیات لویی ویتون، امپراتریس اوژنی مشهورترین مشتری کالاهای برند الوی بود. بسیاری از ستارگان مشهور سینما و مهاراجههای ثروتمند در نیمه اول قرن بیستم، مشتری پسر لویی ویتان بودند.
تبلیغات و چهره های هالیوود
درباره LV (لوییس ویتون)
بعدها در اغلب عکسهای آدری هپبورن، در زمان اوج شهرتش، کیفها و چمدانهای لویی ویتون هم دیده میشد؛ اما رمز واقعی موفقیت برند لویی ویتون، کنترل بود. این نام تجاری، همه کارها را از طراحی گرفته، تا پخش و توزیع، خودش انجام میداد. این کار نه تنها ضامن کیفیت کالا بود، بلکه به معنای «سود ناخالص تولید» تا حدود ۴۵٪ درصد نیز بود. یعنی سودی که بسیار بیشتر از نزدیکترین رقبایش بود. با این کنترل، لویی ویتون توانست، بین تصویر از یک نام تجاری لوکس و تفکر مبتنی بر تولید و بازاریابی انبوه، رابطه برقرار سازد.