D & G” and “Gabbana”
D & G” and “Gabbana” redirect here. For the region in Scotland, see Dumfries and Galloway. For the fashion designer, see Stefano Gabbana. For the Jamaican beverage company, see Desnoes & Geddes. For the philosopher duo, see Deleuze and Guattari.
Dolce & Gabbana (Italian pronunciation: [ˈdoltʃe e ɡɡabˈbaːna]) is an Italian luxury fashion house founded in 1985 in Legnano by Italian designers Domenico Dolce and Stefano Gabbana.
They met each other in Milan in 1980 and designed for the same fashion house. In 1982, they established a designer consulting studio; in time it grew to become “Dolce & Gabbana”. They presented their first women’s collection in 1985 in Milan, where a year later their store would open its doors.
In 1988, they launched a leotard line, and in 1989 they began designing underwear and swimming costumes. Dolce & Gabbana started to export their products to Japan and other countries including the United States, where they founded their own showroom in 1990. In 1992, the same year they presented their men’s collection, they also launched their first perfume Dolce & Gabbana. They won the Woolmark award in 1991, and Perfume’s Academy “Most Feminine Flavor of the Year” in 1993 for their fragrance Dolce & Gabbana Parfum. By the end of the 1990s, the company’s revenues were around US$500 million and in 2003 their revenue reached $633 million. By 2005, their turnover was €600 million.
درباره دی اند جی (D&G)
درباره دی اند جی (D&G)
دولچه گابانا (به ایتالیایی: Dolce & Gabbana) شرکت ایتالیایی است که در زمینه تولید کالای لوکس و طراحی مد فعالیت نموده که در سال ۱۹۸۵ توسط دومنیکو دولچه و استفانو گابانا، دو طراح ایتالیایی، در شهر میلان تأسیس شد.
در سال ۲۰۰۵ حجم مبادلات شرکت دولچه گابانا، بالغ بر ۵۹۷ میلیون یورو بودهاست.
سبک کاری
دولچه و گابانا به خاطر طراحیهای منحصر به فرد و تیپ خاص خود مشهور هستند. مجموعههای آنها بازتابی از رسوم کشور ایتالیا با الهام از دهه ۶۰ میلادی است.
سبک مدیترانهای دولچه و گابانا چارچوبی سختگیرانه نداشته و با الهام از دنیایی خیالی به طراحیهای جدید و خاص دست پیدا میکند. کلکسیونهای فصلی آنها، از سبک باروک تا پلاستیکی، از طبقه اشرافی تا کارگر، از استایل بیپروا تا بورژوایی، از تصاویر حیوانات تا لباس کاردینال تغییر میکند. طبق گفته سوزی منکز، خبرنگار بینالمللی، این دو طراح قادر به تلفیق دورههای مختلف، کشورها، ظواهر مردانه و زنانه، پارچهها و سبکهای مختلف هستند.
نشانهای تجاری
شرکت دولچه و گابانا دارای دو برند مجزا است، که هر یک خط و سیاستهای خود دنبال مینمایند. این دو برند، عبارتند از:
- دولچه&گابانا
- دی اند جی
دولچه&گابانا
دولچه&گابانا (به انگلیسی: Dolce&Gabbana) (که بر خلاف نام شرکت، بدون فاصله تلفظ میشود) مخصوص اقلام بیشتر تجملی و گرانقیمت است. همچنین بعلت دارا بودن طراحان و لباسهای شب رسمی و پوشاک متناسب با فصل، دارای اعتبار بیشتری نیز میباشد.
- لباس ساحل
- لباس زیر
- عینک آفتابی
- عطر
- کیف پول
- پوشاک آماده
- اوت کوتور
درباره دی اند جی (D&G)
تفاوت دولچه اند گابانا با دی اَند جی (D&G)
در سال ۱۹۹۴ دولچهاند گابانا نام تجاری D&G را با الهام از سبک مد خیابانی و نوعی سبک جوان پسندانه راه اندازی کردند. وظیفه تولید و پخش لباسهای این خط تولید جدید بر عهدهٔ شرکت ایتیِرِه (Ittierre) بود؛ بنابراین، لباسهایی که با دی اند جی (D&G) در بازار به چشم میخورند، همگی ساخت شرکت اصلی دولچهاند گابانا نیست.
شرکت ایتیره وظیفهٔ ساخت انی لباسها را به عهده گرفتهاست. البته تمامی لباسهای تولید شده با بهترین کیفیت ممکن و تحت استانداردها و شرایط قابل قبول شرکت مادر طراحی میشوند.
معرفی گوچی
گوچی (به ایتالیایی: Gucci)، نشان تجاری ایتالیایی در صنعت مد و کالاهای چرمی است، که متعلق به گروه گوچی میباشد، که خود زیرمجموعهای از شرکت فرانسوی کرینگ بهشمار میآید.
شرکت گوچی در سال ۱۹۲۱ توسط گوچیو گوچی، تأسیس شد. امروزه دفتر مرکزی این شرکت، در شهر فلورانس، ایتالیا قرار دارد.
بر پایه آمار مجله بلومبرگ بیزینسویک در سال ۲۰۰۸ میلادی شرکت گوچی درآمدی در حدود ۴٬۲ میلیارد یورو داشتهاست. برند گوچی همچنین در سال ۲۰۰۹، بر اساس اطلاعات مؤسسه اینتربند، به مقام چهلویکم در جدول ۱۰۰ نام تجاری برتر صعود کرد. گوچی پرفروشترین نام تجاری ایتالیایی نیز میباشد. این شرکت ۲۷۸ نمایندگی مستقیم (بوتیک) در سراسر جهان دارد.
تاریخچه
گوچی یکی از برندهای لوکس برجسته در جهان برای نوآوری در مد و تولیدات بی عیب و نقص، با کیفیت ایتالیایی است.
از سال ۱۹۲۱ که گوچیو گوچی (Guccio Gucci) شرکت را در فلورانس تأسیس کرد، هدف آن شناساندن شکوه، زرق و برق و کیفیت محصولات ساخت ایتالیا برای مردان و زنان بود. گوچی پوشاک آماده، کیف دستی، اجناس چرمی کوچک، اکسسوریهای سفری، کفش، جواهرات اعلا، ساعت، عینک، عطر و لوازم آرایشی تولید میکند.
هر محصول تولید گوچی حاصل نزدیک به یک قرن تجربه کیفی صنعتگران و طراحیهای بیرقیب و غیرقابل مقایسه است.
با ورود به قرن جدید، مسئولیتهای سازمانی گوچی قویتر و جدیتر شد. از توسعه پایدار به انسان دوستی، گوچی به نقش خود در اجتماع پایبند است.
شرکت با کسب داوطلبانه گواهی SA800 تمرکز خود را بر شرایط و شیوههای کاری قرار داد. همچنین با شرکت در طرحهای بشردوستانه، به پشتیبانی از هنر و همچنین حقوق زنان و کودکان پرداخت.
از سال ۲۰۰۵ و در پی یک توافق بلند مدت با یونیسف، شرکت متعهد شد نزدیک به ۲۰ میلیون دلار را برای حمایت از برنامههای سازمان در امور زنان و کودکان قارههای آسیا و آفریقا اختصاص دهد.
در سال ۲۰۱۳ گوچی نوای تغییر (Chime for Change) را ایجاد کرد؛ گامی جهانی برای آگاهسازی در زمینه توانمند کردن زنان و دختران.
گوچی همچنین در همکاری با Kering Corp میکوشد با خشونت عیله زنان مقابله کند.
در بخش فرهنگی، شرکت همکاری نزدیکی با بنیاد فیلم مارتین اسکورسیزی (The Film Foundation) برای سرمایهگذاری روی محصولات با کیفیت سینمایی مانند La Dolce Vita و Once upon a time in America دارد.